Belangrijkste CBD Trends 2022
De Amerikaanse cannabismarkt was in 2016 9,7 miljard dollar waard en zal naar verwachting in 2022 meer dan 23 miljard dollar waard zijn. Nu 40% van de Amerikanen zegt het gebruik van cannabis te overwegen, heeft de industrie de afgelopen jaren flink geïnvesteerd in onderzoek rond CBD rijke producten.
CBD rijke producten zijn een groeiend marktsegment, maar de verwachting is dat de vraag ernaar de komende jaren nog verder zal stijgen. In 2017 bereikten bedrijven die investeerden in CBD productie en -distributie een totale waarde van 1,8 miljard dollar. Het jaar daarop bereikten die bedrijven samen bijna $ 2 miljard aan omzet. Met dit niveau van investeringen kon de opkomende CBD rijke markt niet worden genegeerd door investeerders die op zoek zijn om geld te verdienen aan een opkomende industrie.
Het lijkt erop dat er alle reden is om een opwaartse trend te verwachten in de waarde van CBD producten en het gebruik ervan. Maar zoals altijd met nieuwe markten of industrieën, gaat aanhoudende groei gepaard met aanzienlijke uitdagingen en risico’s die moeten worden overwonnen – of ten koste van alles moeten worden vermeden. Hier zijn enkele van de belangrijkste CBD trends in de toekomst waarmee bedrijven nu rekening moeten houden.
1) Meer regelgeving zal het tempo bepalen
De cannabismarkt groeit op een ongekend niveau en zal de komende jaren naar schatting miljarden dollars waard zijn. Met deze groei komt een hoger risico dat degenen die betrokken zijn bij de industrie te maken krijgen met uitdagingen en nieuwe risico’s die ze nog niet eerder hebben ervaren. Dit is iets waar de industrie waarschijnlijk mee te maken zal krijgen, maar wat deze kwesties betekenen voor de toekomst van CBD producten en hun distributie kan niet worden voorspeld totdat er daadwerkelijk regelgeving is ingesteld.
CBD wint aan populariteit als een veelzijdige natuurlijke remedie voor een aantal verschillende aandoeningen, maar het blijft illegaal onder de federale wetgeving. Dit betekent dat CBD een gereguleerde stof op lijst I blijft en dat het wordt geclassificeerd als zeer verslavend zonder medische waarde. Dit heeft het gebruik van CBD producten echter niet tegengehouden, wat heeft geleid tot juridische problemen voor bedrijven die ze distribueren.
Zoals met elke nieuwe industrie of product, zullen er juridische uitdagingen zijn als het gaat om het gebruik van CBD producten. In feite is de dreiging van nieuwe regelgeving een goede zaak, omdat het waarschijnlijk zal helpen een precedent te scheppen voor hoe bedrijven hun marketing- en distributiepraktijken in de toekomst moeten benaderen. Het zal waarschijnlijk ook leiden tot meer investeringsmogelijkheden in de opkomende markt voor CBD rijke producten.
2) Juridische uitdagingen zullen de drijvende kracht achter regulering zijn
De verkoop van CBD rijke producten wordt nu al streng juridisch gecontroleerd. Hoewel CBD illegaal blijft volgens de federale wetgeving, hebben sommige staten wetgeving aangenomen betreffende het gebruik ervan voor bepaalde medische aandoeningen. Het blijft onzeker hoe dit van invloed zal zijn op de manier waarop bedrijven hun producten in de toekomst kunnen distribueren en op de markt brengen, maar het is waarschijnlijk dat de overheid of wetgevende instanties in het hele land binnen de komende vijf jaar een zekere mate van regulering zullen instellen.
Tot nu toe is er heel weinig formele regelgeving geweest voor de productie en verkoop van CBD producten. Sommige staten hebben wetgeving aangenomen die het gebruik van CBD in bepaalde medische situaties toestaat, maar verder zijn er geen regels voor wat verkocht mag worden of hoe het op de markt gebracht moet worden. Dit heeft geleid tot een aantal juridische uitdagingen voor degenen die betrokken zijn bij de industrie en het is waarschijnlijk om te leiden tot nog meer in de komende jaren. Zolang dit het geval blijft, zal het echter ook leiden tot een toename van de hoeveelheid investeringsgeld dat naar CBD rijke bedrijven en producten stroomt.
3) De vraag van de consument zal het aanbod doen toenemen
Als er regelgeving komt, zal deze waarschijnlijk meerdere niveaus van toezicht en controle omvatten. Dit kan vorm geven aan hoe bedrijven hun marketing- en distributiepraktijken in de toekomst uitvoeren, maar het zal waarschijnlijk ook leiden tot een grotere vraag naar CBD rijke producten. Sommige bedrijven zullen regelgeving zelfs zien als een manier om dit groeiende marktsegment nog beter aan te boren dan ze al doen.
De realiteit van de situatie is dat er een aantal mensen zijn die wel CBD rijke producten willen, maar niet willen dat ze te duur of moeilijk toegankelijk zijn. Het huidige niveau van investeringen in CBD productie en -distributie groeit in een ongelooflijk tempo, maar het verbleekt in vergelijking met andere industrieën die momenteel legaal zijn. Als CBD rijke producten door de overheid gezien gaan worden als een levensvatbaar product en niet als een gevaarlijke drug, dan zal de regulering waarschijnlijk moeten toenemen – maar dat zou ook kunnen leiden tot een nog grotere vraag naar deze producten.
4) De CBD markt zal wereldwijd groeien
CBD begint internationaal al aan te slaan: vorig jaar is er alleen al in de Britse markt meer dan 170 miljoen dollar geïnvesteerd. Naarmate er meer informatie over de potentiële voordelen van CBD beschikbaar komt en meer mensen erin beginnen te geloven, zal de wereldwijde markt voor deze producten zich de komende jaren blijven uitbreiden.
Het is echter de moeite waard erop te wijzen dat CBD in sommige landen over de hele wereld nog steeds illegaal is. Sommige van deze landen hebben een zekere mate van openheid getoond voor het idee van CBD rijke producten, maar andere zien ze als een bedreiging voor hun samenleving. Dit betekent dat het belangrijk is om je due diligence te doen en ervoor te zorgen dat de gebieden waar je werkt aan boord zijn met CBD producten voordat je investeert in enige vorm van direct marketing campagnes of lokale evenementen.
Hoewel sommige landen een negatieve houding zullen aannemen ten opzichte van CBD of het gebruik ervan, zullen er waarschijnlijk andere landen zijn die hun deuren openzetten voor de potentiële voordelen die deze producten kunnen brengen. Als u wilt slagen in de CBD markt, dan zult u uw ogen en oren moeten openen voor alles wat er in de wereld gebeurt, zodat u uw voordeel kunt doen met nieuwe mogelijkheden.
5) De CBD markt zal diverser worden
Zoals met elke opkomende industrie of product, zal er een grote diversiteit zijn als het gaat om de producten die verkocht worden. Dit betekent dat er waarschijnlijk een breed scala aan producten beschikbaar zal zijn voor verschillende demografische groepen en voor specifieke gebruikssituaties. Consumenten willen bijvoorbeeld misschien niet slechts één soort CBD olie van hun detailhandelaar – ze willen misschien een selectie die vape-oliën met een hoog CBD gehalte, sprays met een hoog CBD gehalte, capsules met een hoog CBD gehalte en nog veel meer omvat.
Bedrijven die niet aan dit soort behoeften kunnen voldoen, kunnen het in de toekomst moeilijk krijgen, terwijl bedrijven die een verscheidenheid aan CBD producten kunnen ontwikkelen voor verschillende behoeften van de consument, zich in een geweldige positie kunnen bevinden als het gaat om het domineren van de markt. Dit zal alleen maar toenemen naarmate de industrie zich verder ontwikkelt en er meer informatie beschikbaar is over de verschillende soorten CBD producten die nu worden aangeboden.
Met zoveel onzekerheid over de toekomst van CBD regelgeving, kan het aanvoelen alsof u uw wielen aan het spinnen bent op iets waar u pas over geruime tijd echte vooruitgang in zult zien. Wat echter duidelijk is, is dat als je in deze groeiende markt wilt investeren, je voorbereid moet zijn op een hoog niveau van wettelijke controle en veel onzekerheid – maar het zal waarschijnlijk ook het wachten waard zijn. Zolang er mensen zijn die geïnteresseerd zijn in het gebruik van CBD rijke producten en een groot aantal bedrijven die bereid zijn hun producten beschikbaar te stellen, zullen er kansen zijn voor bedrijven zoals het uwe. Als u erin slaagt om uw CBD rijke producten in de handen van de juiste mensen te krijgen en een goed begrip hebt van hoe de regelgeving de komende jaren waarschijnlijk zal veranderen, dan zou u wel eens in een geweldige positie voor de toekomst kunnen zitten.
6) CBD rijke producten zullen een genormaliseerd deel van het winkellandschap worden
Zolang CBD producten in staat zijn om het soort resultaten te blijven produceren dat ze hebben opgeleverd, zullen ze aan populariteit blijven winnen bij de gewone consument. Hoewel er op dit moment nog veel meer informatie verzameld moet worden over het potentieel van deze producten, lijkt het waarschijnlijk dat CBD zijn plaats zal innemen in winkelschappen naast andere vrij verkrijgbare medicijnen en remedies.
We zien nu al dat CBD naast andere producten wordt verkocht, waaronder andere soorten oliën, supplementen, enzovoort. Dit betekent dat ze niet noodzakelijk het meest populaire product in de kassaruimtes zullen zijn. Tegelijkertijd is het echter ook waar dat het moeilijk is om deze producten te verkopen als er geen mensen zijn die ze graag willen uitproberen – en dit zal alleen veranderen als er een verschuiving plaatsvindt in de houding ten opzichte van CBD rijke producten.
7) CBD bedrijven zullen blijven uitbreiden
De CBD markt staat nog steeds in de kinderschoenen, en naarmate er meer informatie beschikbaar komt over dit spannende nieuwe product, is het waarschijnlijk dat een reeks bedrijven zal blijven uitbreiden en nieuwe producten zal introduceren. Hoewel veel van deze producten waarschijnlijk populairder zullen zijn bij de rijpere consumentensegmenten, zullen er andere bedrijven zijn die een scherp oog hebben op de CBD markt, en zij zullen wellicht kijken naar uitbreiding naar verschillende gebieden van de markt.
Als u ernaar uitkijkt om uw bedrijf op dit gebied uit te breiden of als u momenteel betrokken bent bij de productie of distributie van CBD producten, dan moet een van uw belangrijkste doelen zijn om een grondig begrip te krijgen van hoe de regelgeving in de komende jaren waarschijnlijk zal veranderen. U zult moeten begrijpen hoe verschillende landen over de hele wereld waarschijnlijk zullen reageren op CBD rijke producten en hoe deze waarschijnlijk op verschillende manieren gereguleerd zullen worden. Om effectief te reageren, zult u ook een reeks andere strategieën in uw marketingstrategie willen opnemen, waaronder:
- Het verhogen van de beschikbaarheid van producten.
- Ontwikkelen van relaties met lokale marktleiders.
- Het creëren van een online platform dat uw merkimago weerspiegelt – inclusief lokale aanwezigheid en kwaliteit.
- Het uitbreiden van uw productlijnen buiten CBD, zodat u voorbereid bent op elke eventualiteit.
8) Er zal meer informatie beschikbaar komen over CBD
Nu er meer onderzoek wordt gedaan naar CBD en cannabis in het algemeen, zullen we de komende jaren veel nieuwe informatie zien verschijnen, waaronder:
- Beter bewijs van de voordelen die CBD biedt.
- Een beter begrip van hoe je cannabisplanten kunt kweken met een hoog CBD gehalte en een laag THC gehalte.
- Meer informatie over hoe verschillende combinaties van THC en/of CBD kunnen worden gebruikt om bepaalde aandoeningen te behandelen.
Naarmate er meer informatie over CBD beschikbaar komt, zal het voor bedrijven gemakkelijker worden om producten te maken die zijn afgestemd op specifieke behoeften. Ondertussen zal dit ook nieuwe gebieden openen voor bedrijven die geïnteresseerd zijn om de markt te betreden. Zolang u bereid bent om duidelijk in uw groei te investeren en een goed begrip hebt van hoe CBD waarschijnlijk in de loop van de tijd gereguleerd zal worden, dan zou u geen moeite moeten hebben om nieuwe markten te vinden die goed voor uw bedrijf zullen werken.
9) CBD producten zullen toegankelijker worden
Een van de belangrijkste gebieden waarop er aanzienlijke veranderingen zouden kunnen zijn in termen van regelgeving is rond het gebruik van CBD als een behandeling voor bepaalde aandoeningen. Vanuit deze hoek kunnen we een toename zien van het aantal producten dat te koop is – waaronder CBD rijke oliën, CBD rijke capsules en meer. Deze producten zullen echter alleen in de winkelrekken komen als ze betaalbaar en gemakkelijk toegankelijk zijn.
Een van de sleutelfactoren die van invloed is geweest op de mogelijkheid voor mensen om CBD producten te proberen, is de beschikbaarheid ervan – en dit zal waarschijnlijk een factor blijven, vooral als er veranderingen komen in de regelgeving die het voor bedrijven moeilijker maken om deze producten te produceren en te verkopen. U moet daarom kijken naar het ontwikkelen van een reeks strategieën die u zullen helpen ervoor te zorgen dat uw CBD producten gemakkelijk te vinden zijn. Bijvoorbeeld:
- Het ontwikkelen van uw online aanwezigheid om mensen aan te moedigen uw productlijnen uit te proberen.
- Agressieve marketing van uw productlijn.
- Het verspreiden van kortingen en promoties.
- Het aannemen van community outreach programma’s – vooral als het gaat om het voorlichten van het publiek over het gebruik van CBD voor bepaalde aandoeningen.
10) Veranderingen in de regelgeving zullen van voorbijgaande aard zijn
Wat de regelgeving rond belangrijkste CBD trends betreft, moet u voorbereid zijn op een reeks verschillende veranderingen die een impact kunnen hebben op de manier waarop u werkt. U moet er bijvoorbeeld op voorbereid zijn dat regeringen nieuwe regels gaan opstellen die beperken wat publiek toegankelijk is. Ondertussen, naarmate meer mensen zich bewust worden van CBD en cannabis in het algemeen, is het waarschijnlijk dat er ook een grotere drang naar legalisatie zal zijn. Tegelijkertijd kunnen er echter landen zijn die CBD of cannabis blijven zien als iets dat verboden is – zelfs als er geen daadwerkelijke wetten zijn aangenomen om dit af te dwingen (zoals het Verenigd Koninkrijk). Als gevolg hiervan is het ook waarschijnlijk dat sommige landen CBD of cannabis als illegaal zullen blijven beschouwen – zelfs als dit beleid in de praktijk niet wordt gevolgd (zoals de VS).
Planning voor dit soort kwesties is daarom belangrijk – en het zal ook van u vergen om na te denken over hoe u gaat reageren op eventuele veranderingen in de regelgeving. Dit kan inhouden dat u uw productmarketing moet aanpassen, uw bedrijfsmodel moet aanpassen en moet nadenken over nieuwe gebieden waarop u zich wilt begeven. Als de Canadese regering bijvoorbeeld haar huidige aanpak handhaaft, kan de belangstelling op dit gebied sterk toenemen, waardoor het productaanbod onder druk kan komen te staan. Als de VS ondertussen beslist om cannabis en CBD te legaliseren, zal de vraag naar specifieke producten waarschijnlijk toenemen – vooral als er nieuwe regels komen over hoe deze markt gereguleerd wordt.
Nog meer belangrijkste CBD Trends:
11) Er zal tegenstrijdige informatie zijn over het gebruik van CBD
Een van de belangrijkste problemen met betrekking tot CBD gebruik is dat je vaak tegenstrijdige informatie zult zien over de voordelen ervan. Veel mensen zijn al begonnen met het experimenteren met verschillende producten en het uitzoeken wat goed voor hen werkt. Hierdoor hebben sommigen een verkeerd beeld gekregen van hoe ze CBD kunnen gebruiken. Als zij blijven experimenteren en feedback geven, is het waarschijnlijk dat anderen zich zullen laten leiden door de informatie die ze horen. Dit kan leiden tot veel verwarring als het gaat om het gebruik van CBD producten.
U moet er daarom voor zorgen dat iedereen die uw producten wil kopen, voldoende kennis heeft over hoe ze waarschijnlijk gebruikt zullen worden, en ook een duidelijk begrip van de voordelen ervan. Er zal in de VS ook steeds meer vraag komen naar pure CBD olie en -capsules – die beide een reeks nuttige gezondheidsvoordelen blijken te hebben – dus u zult ervoor moeten zorgen dat mensen gemakkelijk aan dit soort producten kunnen komen. Een manier waarop u dit kunt doen is door het gebruik van reclame en content marketing.
12) CBD producten zullen populairder worden als behandelingsopties
CBD is nuttig gebleken op een aantal gebieden, waaronder bij de behandeling van bepaalde aandoeningen. Dit gebruik is echter nog steeds zeer beperkt door het feit dat veel mensen zich nog niet bewust zijn van de mogelijkheden en voordelen ervan. Naarmate mensen zich er meer van bewust worden dat CBD kan worden gebruikt als een behandelingsoptie, zal er waarschijnlijk meer interesse zijn om het voor deze doeleinden te gebruiken – vooral van diegenen die al hebben geworsteld met andere behandelingen. Dit zal op zijn beurt leiden tot een grotere vraag naar CBD producten – of ze nu worden gebruikt voor hun therapeutische eigenschappen of andere gezondheidsvoordelen (zoals gewichtsverlies).
Als gevolg hiervan moet u voorbereid zijn op een stijging van de vraag naar CBD producten. U kunt ook te maken krijgen met nieuwe concurrentie van andere bedrijven, die wellicht willen profiteren van deze groei. Dit kunnen ook bestaande cannabisleveranciers zijn die de markt willen betreden – en het zal van u vergen om na te denken over hoe u het tegen dergelijke merken zult opnemen en producten zult aanbieden die effectiever zijn dan hun concurrenten.
13) De productie van CBD producten zal floreren
De productie van CBD producten zal in de loop van de tijd waarschijnlijk steeds wijder verbreid raken – en de ontwikkeling van nieuwe technologieën zal helpen dit te ondersteunen. Eén manier waarop dit kan gebeuren is door de ontwikkeling van nieuwe kweektechnieken die een hogere opbrengst bevorderen en tegelijkertijd hogere concentraties cannabinoïden produceren. Daarnaast bestaat de mogelijkheid dat we meer vooruitgang zullen zien op het gebied van productiemethoden – zoals 3D-printen – waardoor bedrijven complexe vormen en afmetingen kunnen gaan produceren. Meer automatisering zou ook kunnen helpen om de activiteiten te stroomlijnen tegen lagere kosten dan bij traditionele methoden, zodat mensen zich kunnen concentreren op de producten in plaats van op de manier waarop ze worden geproduceerd.
Als gevolg van deze veranderingen moet u voorbereid zijn op een toename van het aantal CBD bedrijven – en dit kan een breed scala van verschillende benaderingen omvatten. U zult zich ook bewust moeten zijn van de verschillende prijsklassen die beschikbaar zullen zijn voor deze producten, evenals de kwaliteit die u kunt leveren. Sommige bedrijven kunnen bijvoorbeeld minder doeltreffende producten aanbieden die in slechtere omstandigheden zijn vervaardigd. Ondertussen kunnen andere merken vertrouwen op automatisering om kosten te besparen en de algehele effectiviteit van hun producten te verminderen.
14) Er zullen veilige manieren zijn om CBD producten te testen
Een van de belangrijkste kwesties met betrekking tot het gebruik van CBD is de bezorgdheid over de vraag of ze veilig zijn om te gebruiken of niet. Wanneer mensen leren dat je CBD producten kunt gebruiken, willen ze weten of ze veilig en effectief zijn. Dit betekent dat u ervoor zult moeten zorgen dat de producten onder hygiënische omstandigheden worden geproduceerd en dat de producten zelf zijn getest om er zeker van te zijn dat de juiste hoeveelheden CBD zijn gebruikt. Testen zal u helpen om consumenten een betrouwbaarder product te leveren, en daarom is het belangrijk dat u controles uitvoert en strikte regels hanteert over hoe uw producten worden getest.
U moet ook voorbereid zijn op nieuwe manieren om CBD producten te testen, zodat consumenten precies kunnen zien wat ze krijgen. U zou bijvoorbeeld kunnen beginnen met het uitrollen van laboratoriumtests van CBD producten die kunnen worden gebruikt om de zuiverheid van formuleringen te testen. Tegelijkertijd zou je ook kunnen overwegen om de noodzaak van laboratoriumtesten helemaal af te schaffen – vooral als het gaat om producten die in massaproductie zijn. Dit zou consumenten in staat stellen om precies te weten hoeveel CBD ze krijgen en het zou bedrijven ook kunnen helpen om een grote hoeveelheid geld te besparen.
15) Er zal een toename zijn in het aantal verkopers van CBD producten
Het aantal verkopers die producten met CBD verkopen zal in de loop van de tijd toenemen – en dit is waarschijnlijk te wijten aan nieuwe wetten die kunnen worden ingevoerd over op cannabis gebaseerde producten. Naarmate overheidsinstanties de mogelijkheden van de legalisering van cannabis beginnen te overwegen, zullen meer en meer mensen CBD producten gaan produceren. Dit zal leiden tot een groter aantal bedrijven en merken die deze producten aanbieden. Hoewel dit goed kan zijn voor uw bedrijf, zal het er ook toe leiden dat de druk op u toeneemt om de concurrentie bij te houden.
Dit betekent dat u stappen moet ondernemen om ervoor te zorgen dat u in staat bent een hoger kwaliteitsniveau te bieden dan andere bedrijven. Een manier waarop u dit kunt doen is door na te denken over de manier waarop u uw producten brandmerkt en op de markt brengt. Het kan ook nuttig zijn als u meer informatie geeft over uw merk en de geschiedenis ervan – zodat consumenten kunnen zien hoe lang uw bedrijf al actief is op dit gebied. Dit kan helpen om het vertrouwen dat u van mensen krijgt te vergroten en het kan hen ook aanmoedigen om uw product te kiezen boven andere bedrijven.
16) CBD producten zullen op nieuwe manieren worden gemaakt
Naarmate de populariteit van CBD blijft groeien, zal de vraag naar goederen die deze verbinding bevatten ook stijgen. Dit zal leiden tot nieuwe manieren om deze goederen te produceren – en er zijn een aantal verschillende opties die u zou kunnen overwegen. Je zou bijvoorbeeld kunnen kijken naar de ontwikkeling van nieuwe chemische methoden om CBD uit cannabisplanten te extraheren, zoals superkritische CO2-extractie. Een andere optie is te kijken naar manieren waarop je cannabis concentraten kunt maken met methoden als hars-tech of BHO-extractie.
U moet ook denken aan het gebruik van gesynthetiseerde CBD in verschillende vormen. Zo kunt u CBD op nieuwe manieren gebruiken die u misschien nog niet eerder hebt overwogen, zoals via pillen of orale sprays. Dit kan u helpen om uw klanten een breder scala aan producten aan te bieden, en het kan u ook in staat stellen om CBD producten te maken die zijn afgestemd op specifieke aandoeningen.
17) U zult uw bedrijfsstructuur moeten aanpassen
Als gevolg van de toenemende populariteit van CBD willen steeds meer bedrijven de markt betreden – en dat betekent dat u uw bedrijfsstructuur zult moeten aanpassen om concurrerend te blijven. Een van de belangrijkste zaken waar u op voorbereid moet zijn, is de toegenomen concurrentie van andere bedrijven. Dit kan leiden tot een agressievere prijsstelling, wat betekent dat u wellicht nieuwe manieren moet vinden om de kosten in uw bedrijf te verlagen. U zou ook gedwongen kunnen worden uw marketingaanpak en activiteiten aan te passen als de kosten te hoog zijn om door de markt te worden gedragen.
Tegelijkertijd is er ook een kans dat steeds meer regeringen nieuwe wetten gaan invoeren over op cannabis gebaseerde producten, waardoor bedrijven beperkte opties hebben als het gaat om de verkoop van hun CBD producten. Dit zou het voor sommige bedrijven – waaronder het uwe – noodzakelijk kunnen maken om te gaan kijken naar andere productielocaties of wettelijke kaders die in andere gebieden kunnen worden gebruikt. Dit zou kunnen leiden tot nog meer mogelijkheden voor fabrikanten, maar het zal ook betekenen dat u tijd moet besteden aan het kijken naar mogelijkheden die beschikbaar zijn in het buitenland.
18) U moet ervoor zorgen dat uw bedrijf een sterke toeleveringsketen heeft
Een ander gebied waarop u waarschijnlijk veranderingen moet doorvoeren, is de manier waarop uw bedrijf wordt geleid. Als u wilt dat uw bedrijf concurrerend blijft op de CBD markt, kan het belangrijk zijn om te kijken naar mogelijke problemen met de toeleveringsketen die van invloed kunnen zijn op uw bedrijf. Hoewel er op dit moment misschien geen problemen zijn met de toeleveringsketen, is er een kans dat dit in de loop van de tijd zal veranderen – en dit kan een grote impact hebben op uw vermogen om CBD producten effectief te leveren. Het kan bijvoorbeeld zijn dat u alternatieve leveranciers moet zoeken als uw huidige leveranciers niet in staat zijn producten te leveren die aan uw specificaties voldoen.
Tegelijkertijd moet u ook gaan kijken naar manieren waarop u uw toeleveringsketen kunt verbeteren. Hierbij kunt u denken aan het intern opzetten van nieuwe productieprocessen, het wijzigen van de manier waarop u gegevens rapporteert of zelfs het transformeren van de manier waarop u materialen voor uw producten inkoopt. Als gevolg van deze en andere veranderingen is het belangrijk dat u uitzoekt wat er moet gebeuren – en dat vergt heel wat planning en voorbereiding.
19) U moet nadenken over de toekomst van CBD
De toekomst van CBD en andere op cannabis gebaseerde producten is zeer nauw verbonden met de ontwikkeling van wetten en regels die van kracht zijn. Hoewel er een kans is dat het in de nabije toekomst legaal zal zijn om bepaalde soorten cannabisproducten te verkopen, is het onwaarschijnlijk dat deze producten vrij verkrijgbaar zouden zijn. In plaats daarvan lijkt het veel waarschijnlijker dat ze alleen legaal verkrijgbaar zullen zijn op recept – waardoor ze verschillen van sommige CBD producten die momenteel online worden verkocht als voedingssupplementen.
Als gevolg hiervan moet u misschien overwegen hoe u aan alle vereisten kunt voldoen voor het produceren, verkopen en op de markt brengen van deze nieuwe soorten CBD producten als ze beschikbaar komen. Op korte termijn moet u misschien kijken naar de manier waarop u uw faciliteit en apparatuur kunt opbouwen om ervoor te zorgen dat ze op een geschikte plaats zijn om aan alle normen te voldoen die van hen zullen worden vereist.
20) U zult moeten kijken naar verschillende marketingbenaderingen
Hoewel CBD producten erg populair zijn geworden, weten veel mensen nog steeds niet wat ze zijn of hoe ze werken – waardoor het moeilijk voor u is om klanten aan te trekken. Daarom is het belangrijk dat u gaat nadenken over hoe u potentiële kopers en klanten kunt aantrekken. Dit houdt in dat u uw verkoop- en marketingstrategie onder de loep moet nemen, nieuwe manieren moet zoeken om uw producten te promoten en nieuwe methoden moet ontwikkelen om reclame te maken voor uw producten. Tegelijkertijd kunt u ook overwegen om samen te werken met een goed digitaal marketingbureau.
21) Je moet een manier vinden om aan de wettelijke eisen te voldoen
Een van de belangrijkste CBD trends die u moet begrijpen is dat er momenteel geen federale wet in de VS is die CBD – of enige andere vorm van cannabis – legaliseert. Dit betekent dat alle op cannabis gebaseerde goederen nog steeds worden geclassificeerd als Schedule 1 drugs, wat het voor bedrijven als het uwe waarschijnlijk moeilijk zal maken om hun goederen in alle staten te verkopen. Als gevolg hiervan is het belangrijk voor u om ervoor te zorgen dat u voldoet aan alle wettelijke vereisten voor de verkoop van CBD-producten in de staten waar u zaken gaat doen.
Sommige staten zullen zeer strenge wetten hebben over welke soorten producten verkocht mogen worden, samen met duidelijke richtlijnen over hoe ze geëtiketteerd moeten worden en andere details zoals het maximale THC gehalte. Sommige staten hebben echter helemaal geen wetten – of eisen alleen dat CBD producten geregistreerd zijn bij een specifieke handelsorganisatie of overheidsinstantie.
U hebt nu deze gids voor de belangrijkste CBD trends voltooid waarmee u rekening moet houden als u slaagt in uw CBD bedrijf. Hoewel er duidelijk nog veel meer dingen zijn om over na te denken, zouden de belangrijkste CBD trends die hier zijn behandeld u op weg moeten helpen met het doorvoeren van veranderingen in uw CBD bedrijf. Zolang u de tijd en moeite neemt die nodig zijn om deze veranderingen door te voeren, zouden ze moeten helpen uw verkoop te verbeteren en u in staat moeten stellen om in de toekomst op koers te blijven.
Dus waar wacht je nog op? Het is tijd om naar buiten te gaan en te beginnen met verkopen!